Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Nijs - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Nijs - WaarBenJij.nu

Australie

Door: anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Juni 2014 | Australië, Perth

Heey allemaal
Deze week was weer lekker een drukken week :D

Vrijdag ben ik met Esmee naar Kings park geweest. We gingen deze keer weer proberen een fiets te huren. Maar dat was nog niet zo makkelijk dan we dachten. Eerst waren we bij een halte van de trein uit gestapt waar we nog nooit uit gestapt waren, maar we wisten wel dat Kings park daar dichter bij in de buurt lag.
Toen moesten we een bus zien te vinden naar dat we even rond hadden gekeken kwam er een vrouw op ons aflopen om te vragen waar we naar aan het zoeken waren. Die heeft ons uit eindelijk de weg laten zien. Toen we de bus in kwamen wisten we niet zeker of we moesten betalen want in Perth heb je heel veel gratis bussen rond rijden. Dus we hadden het na gevraagd en het was gratis en de bus chauffeur heeft ons gelijk ook even de weg gewezen toen we uitstapten.
We besloten eerst maar te gaan eten alleen het eerst etenstentje wat we tegen kwamen was een soort kinderboerderij en dat zagen we niet zo zitten. We zijn toen verder gelopen maar dat was langer dan we dachten want naar 5 km hadden we eindelijk een ander etenstentje gevonden.
Na het eten wouden we gaan fietsen maar naar een paar keer na vragen wist niemand waar we een fiets konden huren, dus besloten we maar naar de stad te gaan en het fietsen maar tot een andere keer te bewaren. Maar een bus terug vinden was ook nog niet zo makkelijk een man had ons naar de DNA toren gestuurd ( een uitkijk toren ) daar waren bussen zijn hij. Na weer 3 km te hebben gelopen waren we bij de DNA toren maar geen bus te zien hahah.
We wouden het al bijna opgeven tot dat er een vrouw naar ons toe kwam en zijn : wat een mooie dag he. Dat was gek om te horen iemand die naar ons toe komt die Nederlands spreekt. Deze vrouw vroeg ons ook waar we naar toe moesten en zij ik breng jullie wel met de auto dat gaat het sneller. Uit eindelijk in de stad aan gekomen hebben we nog wat winkeltjes gekeken en zijn we met de trein terug gegaan die we wel konden vinden :D. En hebben in de trein nog met vol verbazing gepraat dat de mensen hier zou aardig zijn en dat ze je altijd willen helpen want dat vind ik wel het mooie aan Australië

Zaterdag moest ik op de kinderen passen. Dat was een leuke dag want ik mocht met de kinderen naar een locale football wedstrijd. Alan’s vriend zou ook komen dus daar konden we mee naar binnen want die had een pasje waar die gratis mee naar binnen kon. Na lekker een hele middag op het gras in de zon te hebben gezeten waren de kinderen moe en zijn we naar huis gegaan en heb ik ze naar bed gebracht.

Zondag ochtend ben ik met de familie naar Frementle geweest. Daar is elke zaterdag en zondag een markt binnen en buiten. De markt binnen was meer met allemaal verse dingen en buiten waren er allemaal verschillende kraampjes. We zijn ook daar nog even naar de haven gaan kijken. ( foto) In de middag ben ik met kim naar Perth geweest om nog wat winkeltjes te kijken en om te gaan eten . En naar een lang weekend lekker te gaan slapen

Woensdag was het natuurlijk voetbal. Het was alleen jammer dat de wedstrijd hier om 12 uur in de nacht was. Dus heb ik om 12 uur de wekker gezet en heb ik natuurlijk de wedstrijd Nederland- Australië gezien. Na een spannende wedstrijd heeft Nederland natuurlijk gewonnen, want ik ben wel in Australië maar ben nog wel steeds voor Nederland natuurlijk :D.

En nu op naar de volgende wedstrijd !

• 19 Juni 2014 - 16:28

Gerda (mama):

Hoi Anne

Wat een leuk verslag om te lezen
    Je heb het er allemaal druk mee zie ik
    Ook leuk dat je die andere apiars daar heb
    Om iets te gaan doen
    Maar nu komen wij er zo aan
    Ik heb er heel veel zin in
    kan niet wachten tot het zover is

Groetjes mama

• 19 Juni 2014 - 20:59

Tante Maria:

Hoi Anne

Het heeft ook na delen zo een groot land als je ergens na toe wil maar je komt er goed hoor en ook voetbal gezien en natuurlijk ben je voor nederland ,dat word maandag weer de wekker zetten goed dat ze niet om 9 uur moeten spelen en dan is het zo woensdag veel plezier de komende weken en dat gaat vast goed

veel groetjes one Jan en tante Maria

• 24 Juni 2014 - 13:48

Romy:

Heey Anne!!

Je hebt weer een lekker een drukke en een leuke week achter de rug!!
    Dat is wel lekker dat sommige bussen gratis zijn!!
    Want dat is wel een ander verhaal in nl, als je geen ov hebt.

Heel leuk om te lezen dat de australiërs heel aardig voor je zijn en behulpzaam zijn.
    Want het is al vreemd genoeg in zo een groot land aan de andere kant van de wereld!!

Vind het echt grappig en leuk dat je speciaal je wekker had gezet om
    De voetbal te kunnen zien!!

Heel ben plezier nog in australië!!