Reisje door Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Nijs - WaarBenJij.nu Reisje door Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Nijs - WaarBenJij.nu

Reisje door Australië

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Heey allemaal
Deze 2 weken zijn wel weer snel voorbij gegaan want ik ben namelijk met kim naar Melbourne, Sydney en Cairns geweest.

Het begon allemaal de avond er voor zondag 17 augustus met de tas in pakken. Ik had er eindelijk alles in zitten en was blij dat het allemaal paste, maar toen kwam het weeg moment en ja hoor 12 kilo en ik mocht er maar 8 meenemen. Maar na een slimme oplossing van mijn host familie, door namelijk geen koffer mee te nemen maar een grote weekend tas had ik uiteindelijk 7,8 kilo.

Maandag 18 augustus vertrokken we dan eindelijk mij host dad Alan was zo aardig om ons naar het station te brengen. Halverwege kwam ik er achter dat ik me oplader van me telefoon niet bij had en kim had de tickets thuis laten lekker slim hahah. Dus nog even terug naar huis en terug naar het station. Naar een spannende reis ( omdat we niet zeker wisten of we het vliegtuig wel gingen halen ) zaten we dan eindelijk op het vliegtuig naar Melbourne. Melbourne heeft trouwens 2 uur verschil met Perth dus dat was eerst wel even wennen. De volgende dag zijn we de stad gaan verkennen en naar de Victoria Markets geweest ,dat is een hele grote markt waar ze van alles verkopen. De volgende dag moesten we natuurlijk ook wel even kijken of ze winkels hadden in Melbourne dus konden lekker gaan shopppen. Maar we hebben ook nog wat cultureels gedaan door namelijk naar de bibliotheek te gaan die was namelijk heel mooi hadden we horen zeggen. En het was ook zo. ( foto met een soort van ster in het midden )

In Melbourne was er verder niet zo veel te zien maar we hebben wel veel van de stad gezien door heel veel te lopen. Dus 21 augustus was het weer tijd om met onze zware koffers naar het station te lopen en het vliegtuig te stappen naar Sydney.
Daar helemaal veilig geland hebben we nog lekker wat gegeten en zijn daarna gaan slapen. De volgende ochtend zijn we met de trein naar het Luna park geweest dat is een soort pretpark en bekend van de ingang ( een grote mond ) daar hadden we ook een mooi uitzicht van de andere kant van het Oprah house. Daarna hebben we de trein gepakt om de andere kant van het Oprah house te bekijken. Dat was echt super gaaf om te zien het was alleen jammer dat we er niet in konden. Daarna zijn we de stad gaan verkennen en naar de Sydney tower op zoek gegaan. Die eenmaal gevonden zijn we daar op gegaan en hebben we van het adembenend uitzicht genoten van Sydney. Daarna begonnen we toch wel een beetje honger te krijgen als alleen een ijsje als lunch te hebben gehad dus hebben we lekker Thaise gegeten. Toen we klaar waren met eten begon het al wat te schemeren dus hebben we ook nog van het Oprah house en de stad bij avond met de mooie lampjes genoten.

De volgende dag hadden we een tour geboekt namelijk naar de bleu mountains en als je, je afvraagt waarom de bleu Mountains de bauwe bergen worden genoemd want dat vroeg ik me namelijk wel af. Dat komt omdat er heel veel eucalyptus groeit daar, en als de zon op de bladeren schijnt dan zie je een blauwen schijn. Dit was echt een super mooie tour en hebben veel gezien en veel gelopen en zeker genoten van het uitzicht. In de avond nadat we weer afgedropt waren zien we gezellig met z’n tweetjes bij een pizza restaurant gaan eten.
De volgende dag hebben we lekker rustig aangedaan want de dag er na gingen we al weer vliegen Cairns. Maar voordat we op het vliegtuig stapte want we hadden namelijk een avond vlucht zijn we nog naar Sydney universiteit geweest. Daar was een museum van het oude Egypte en hebben we mummies gezien dat was wel interessant.

In de avond was het dan zo ver vlogen we dan eindelijk na het lekkere warme Cairns. Daar hebben we lekker van het weer genoten door lekker aan het strand te liggen en ijsjes te eten. De dag daarna hadden we de regenwoud tour dat was echt geweldig. Het was ook leuk omdat het alleen maar jongeren waren en het allemaal lekker relex was. We zijn eerst naar een groot meer geweest daar kon je zwemmen en hebben we morning tea gehad. Daarna zijn we naar een waterval gereden waar je ook kon zwemmen. Na lang nadenken ben ik er toch ingedoken want het was namelijk 12 graden het water.
Eenmaal in het water voelde je ,je lichaam toch niet meer en leek het net of het water heel warm was hahah. De andere stop was ook een waterval het was ook de waterval waar ze de reclame opnamen voor de herbal essences reclame hadden gemaakt. Je kon daar ook achter de waterval door lopen en dat heb ik uiteraard ook gedaan. En ik de avond hebben we nog een afternoon tea gehad en zijn we weer langs de bananen velden terug naar huis gereden. In de avond nog lekker gebqq en een show gezien met vuur en lekker gaan slapen.
De volgende dag nog lekker in de zon gezeten en het vliegtuig terug naar Perth gepakt. Weer lekker in ons eigen bedje slapen want het was echt een top reis maar het is toch altijd weer lekker om weer in je eigen bed te slapen. Maar over 3 dagen kan ik pas weer echt zeggen dat ik weer in me eigen bed slaap want 2 september sta ik namelijk weer op Nederlandse grond !!!!

• 30 Augustus 2014 - 11:23

Gerda (mama0:

hoi anne

wat een mooi verslag dat je gemaakt heb
    en zo te zien weer veel gezien en gedaan
    en ook mooie fotos die je gemaakt heb
    maar geniet er maar van nog want over 3 dagen ben je weer thuis
    kijken er weer erg naar uit op je thuis komst
    nou alvast een goede vlucht toegewenst
    en tot dinsdag

groetjes mama

• 30 Augustus 2014 - 12:43

Chrissie:

Heee Anne!

Wauw dat moet een mooie vakantie geweest zijn! Echt hele mooie foto's.
    Nog even en dan ben je weer thuis. Moeten daarna maar weer eens goed bijkletsen hoor!:)
    Alvast een hele goede reis terug en pas goed op jezelf he!
    Tot snel!

Groetjes van Chrissie & Raymond

• 30 Augustus 2014 - 14:19

Tante Heidi:

Je hebt samen met Kim een super rondreis gehad. We kunnen niet wachten tot je weer thuis bent dan horen we alles over het grote avontuur.
    Tot snel.

• 30 Augustus 2014 - 16:48

Kees Palinckx, Hoogerheide:

Hoi Anne

Een prachtig einde aan een prachtig verblijf in Australie.
    Dat pakken ze je niet meer af
    Ik ben gisteren nog door Woensdrecht gereden en Woensdrecht is klaar om je weer met open armen te ontvangen hoor. Nog een fijne (lange) terugreis en dan zien we je ongetwijfeld binnenkort weer.

groetjes Kees en Alida

• 01 September 2014 - 20:10

Omejantje:

Nou Anne,
    Bedankt voor het laten meegenieten hoor en welkom terug !!