road trip - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Nijs - WaarBenJij.nu road trip - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Nijs - WaarBenJij.nu

road trip

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Juli 2014 | Australië, Perth

Heey allemaal
Daar ben ik weer met me blog.
Maandag was het zo ver ook al was het leuker als ze nog langer konden blijven, moest ik ze toch weg brengen naar de vlieghaven. Maar voor dat het die maandag was is er natuurlijk een hoop gebeurd en hebben we veel mee gemaakt.

Zo om te beginnen zijn we zaterdag 28 augustus naar de dierentuin geweest. Na een uur rijden waren we dan aangekomen. En konden we aan onze check list beginnen eerst gingen we naar de wombat show dat was leuk om te zien en helemaal niet verwacht ook voor de eerste keer een slang vast gehouden. Het volgende wat natuurlijk op mijn check list stond was het aaien van koala’s en ja hoor ze zijn net zo zacht hoe ik het me had voor gesteld.

Nadat we de koala’s hadden geaaid gingen we naar de kangoeroes want als je in Australië bent moet je natuurlijk wel een kangoeroe hebben gezien.
Nadat we onze check list in de dierentuin hadden afgewerd zijn we terug gereden en hebben we nog lekker gegeten onderweg.

Zondag begonnen we toch echt aan onze road trip. Nadat we nog even hadden gekeken wat we toch wel echt wouden zien zijn we met onze tom tom op pad gegaan.

Eerste stop was Hyden daar hebben we de wave rock gezien dat was mooi om te zien. We zijn die dag ook nog door gereden naar Kalgoorlie. We moesten dat echt zien van Alan en Michelle ( mijn host familie ) dus daar waren we dan , maar het was de moeite waard. Ik had nog nooit zo een grote goudmijn gezien 3.5 km lang, 1.6 km breed en 620 meter diep dat was echt ongelofelijk om te zien. Maar hellaas geen goud gevonden hahah.

Na Kalgoorlie zijn we naar Esperance reden maar onderweg konden we het toch niet laten om toch nog even een foto te maken met het kangoeroe bord hahah.
In Esperance aan gekomen was het echt super mooi weer, en wat goed uit kwam ook een super mooi strand. Dus besloten kristel en ik te gaan zwemmen. Het was wel grappig iedereen die ons zag zwemmen in onze bikini verklaarde ons voor gek omdat de Australiërs 25 graden koud vinden.

Onze trip ging verder naar Albany dat was een mooi dag daar want we gingen eindelijk walvissen spotten. Wat een avontuur ondanks tante Heidi en kristel een beetje zee ziek waren en ik van de trap van de boot af gevallen was het echt een top ervaring.

Na 2 nachten daar geslapen te hebben zijn we door naar Denmark gereden. Dat was ook echt super leuk. Onze slaap plek daar was een huisje in me middle of nowhere lekker rustig met een openhaard en onze zelf gemaakte pasta. De volgende dag hebben we de boomtoppen loop gedaan en lekker gepicknickt in het bos.

In Margaret River hebben we tripjes naar fabrieken gedaan. Eerst zijn we naar de chocolade fabriek geweest en daarna naar de bessen fabriek. Toen kwamen we onderweg ook nog een kaas fabriek tegen en die konden we natuurlijk niet overslaan als echte Nederlanders.

In busselton hadden we hellaas net zo mooi weer dus toen hadden we maar bedacht om naar de grotten te gaan. Dat was achter af ook een goed idee want in de grot bleek het namelijk altijd 20 graden te zijn en natuurlijk geen regen.

Toen we weer terug kwamen hebben we ook nog een dagje Perth gedaan omdat natuurlijk ook nog wat te shoppen in onze trip. Maar we hebben ook daar nog wat cultuur gesnoven want we zijn die ochtend eerst nog naar Kings park geweest.

Bijna de laatste dag zijn we nog naar Rottnest Island geweest dat was lachen. Lekker een hele dag rond gefietst. Maar dat was stiekem nog best zwaar want het was nog best heuvelachtig
En na de quokkas ( soort van ratten/ kangoeroes) te hebben gezien zijn we terug gekeerd met de ferry naar Mandurah ( waar ik woon nu )

En nu zijn we weer terug op het begin want die maandag heb ik ze weer terug gebracht naar het vliegveld naar een mooi avontuur en vakantie !

• 18 Juli 2014 - 10:08

Gerda ( Mama ):

hoi anne
    je heb weer een mooi verslag geschreven
    het is wel bekend wat je schrijft hihi
    en de fotos ook
    maar het was voor ons een hele mooie vakantie
    en heel veel gezien
    maar geniet er nu zelf nog maar van
    want het is weer zo voorbij
    groetjes mama

• 18 Juli 2014 - 12:31

Tante Heidi:

Knap hoor dat je alles wat we gezien hebben zo kort en duidelijk kunt beschrijven.
    Leuk om terug te lezen en de foto's ... die spreken voor zich.
    We hebben echt een leuke tijd gehad en daar zullen we nog lang van genieten.

Bedankt dat je ons een stukje Australië hebt laten zien.

Groetjes

• 18 Juli 2014 - 20:31

Anneke:

Hoi Anne,
    Een heel mooi verslag van jullie vakantie.
    Ik heb uitgebreid verslag van je moeder gehad en ze vond het een fantastische vakantie.
    Alles was goed gegaan met Bowie en Pluis.
    Geniet van alles wat er op je pad komt.
    Groetjes.

• 18 Juli 2014 - 23:18

Ria Van Zundert:

En ja hoor weer een leuk verslag.
    We hebben er alleen iets langer op moeten wachten, maar dat is te begrijpen
    nu ik lees wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Je ma heeft ervan genoten, ze komt niet uitgepraat.
    Nog veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Ria